Selecteer een pagina
Animated gif van een hart dat wegvliegt uit handen Elise Voogt illustrator van Visueliseren

Aandacht is het nieuwe goud en het vervliegt (te) snel.  

Vandaag daarom een korte blog.

Een animated gifje zoals deze hier (een van jaaaaaaren oud, want ik ken gifjes nog van de tijd dat je een webpagina maakte met html en al lang blij was dat je de letters kon opvrolijken met de lelijkste gifjes :-)) 

Een gifje zorgt dat je de aandacht net een paar milliseconde langer behoudt van de scrollende kijkert. Ook speelt een animated gif direct af dus vereist niet van je kijker dat hij/zij eerst op play klikt. Bovendien is een gifje makkelijk toe te voegen aan je feed, je salespage of je email.

Nadeel is dat het afleidt van de inhoud.

Dus: 

Wanneer gebruik je ‘gewoon’ een illustratie, en wanneer een Gifje?

Wanneer gebruik je een Animated Gif:

  • Als mini-plaatje bovenaan een mail met een korte boodschap zoals: Je korting verloopt vandaag of dankjewel voor je bestelling – yay.
  • Op instagram om de aandacht van scrollers te trekken.
  • Als ‘sticker’ om beweging te brengen in je stories of whatsapp berichten.
  • Overal waar je random wat luchtigheid wil brengen.

Wanneer gebruik je ‘Gewone’ illustraties:

  • Voor een inhoudelijke informatieve post op bijvoorbeeld LinkedIn
  • Voor een blog of inhoudelijke mail
  • Voor educatief materiaal (digitaal of drukwerk)
  • Voor visuele weergave van bijvoorbeeld cijfers
  • e-books, boeken, masterclasses
  • Overal waar je random wat luchtigheid wil brengen.
Je bent op zoek naar illustraties

Boven alles is het belangrijk dat je visuals gebruikt om effectief te communiceren. Mensen zijn namelijk visueel ingesteld en kopen niet je tekst, maar emotie. Een goede illustratie versterkt de boodschap, brengt deze beter over EN helpt bij het onthouden ervan. Ideaal voor een salespage of een educatief product zoals een online masterclass.

 

Heb je hierbij hulp nodig? Voel je vrij om geheel vrijblijvend een korte kennismaking in te plannen https://lnkd.in/eCvJeN8M om te kijken hoe visuals jouw communicatie kunnen versterken en wat ik daarin voor je kan (be-)tekenen.

Liefs,

Elise