Blog
De drie pijlers voor je online onderneming
Blog over drie pijlers van een online onderneming. Natuurlijk is aanbod en keuze van een ideale klant belangrijk maar de basis is wie jij bent: Know Your Why, Know Your Worth, Know Your Genius.
Illustratie of GIF? Wanneer gebruik je een animated gif en wanneer een gewone illustratie?
Aandacht is het nieuwe goud en het vervliegt (te) snel. Vandaag daarom een korte blog. Een animated gifje zoals deze hier (een van jaaaaaaren oud, want ik ken gifjes nog van de tijd dat je een webpagina maakte met html en al lang blij was dat je de letters kon...
Kerst is een vergrootglas voor je emoties
Kerst werkt als een vergrootglas. Verbinding of liefde die je voelt, wordt sterker. Ook je eenzaamheid, rouw en gebrek aan verbinding wordt pijnlijk duidelijk in de kerstperiode. Het feit dat veel mensen eenzaam zijn, is bijzonder genoeg juist wat ons verbind en juist...
Waarom Ondernemers Hun Kernwaarden Niet Kiezen (en Wat Ze Daarmee Missen)
Veel ondernemers weten dat kernwaarden belangrijk zijn, maar toch blijft dat lijstje vaak ergens halverwege een cursus of coachtraject hangen. Of het wordt een 'moetje': een paar woorden kiezen, invullen, en weer door. En dat terwijl kernwaarden alles bepalen – hoe je...
Hoe je je deze black friday niet gek laat maken door onzekerheid (En gewoon met zelfverzekerdheid het volgende jaar in stapt.)
Wanneer ik dit schrijf is de Black Friday-gekte in volle gang. Aanbiedingen, deals en de ene na de andere belofte van succes. Coaches en marketeers schreeuwen om onze aandacht, algoritmes stormen aan de andere kant met ongevraagde adviezen en we twijfelen extra of we...
December Overwhelm – Hoe de content die ChatGPT me voorstelt niet helemaal de kern raakt
Als je me kent weet je hoe grappig dit is. De suggestie die ChatGPT deed. "Elise, ontspannen aan een bureau met een open notitieboek." Als ik deel hoe mijn bureau er deze week uit ziet, zou elke opruimcoach spontaan een actie optuigen: "Help Elise December door."...